Naam organisatie:
BvCM
Recensent:
André Groot
Organisatie vorm:
BV
Product:
Incassodiensten op basis van no cure no pay
Aantal medewerkers:
70
Branche:
Incasso
Website:
www.bvcm.nl
Koppel Advies vertaalt lastige fiscale vraagstukken naar hapklaar fiscaal advies in duidelijke taal, zonder jargon
Het vorige accountantskantoor van BvCM behoort tot de ‘Grote Vier’ van Nederland. Dat merkte André allereerst aan de hoge uurtarieven. “Na het eerste jaar bleek ook nog eens dat zij binnen het gestelde budget niet konden leveren waar wij om vroegen, namelijk de samenstelling van de jaarrekening.” Daardoor moest het kantoor meer uren rekenen voor hun dienstverlening, óf hun cijfers beter aanleveren. BvCM schakelde een AA-accountant in om de cijfers panklaar aan te leveren, maar dat leidde niet tot minder kosten.
Via een zakenpartner werd Koppel Advies aanbevolen. André ging op gesprek bij Nico Koppel. “En het was direct goed. Liefde op het eerste gezicht! Het is moeilijk uit te leggen waaróm, maar het had zeker te maken met de manier waarop Nico praat.” Concreet bedoelt André daarmee: geen fantastische blabla-verhalen van hoe geweldig Koppel het wel eventjes zou doen voor BvCM, geen ondoorzichtig accountantsjargon, maar nuchterheid, duidelijkheid, openheid en direct al merkbare kwaliteit.
Koppel weet met scherp fiscaal advies altijd extra fiscaal voordeel voor ons te behalen
André roemt keer op keer het fiscale en fiscaal advies van Koppel: “Door hun specialistische kennis, frisse blik én hun overzicht over ons bedrijf, weet Koppel altijd nog wel wat slimmigheden toe te passen op onze aangiftes, waarvan wij extra (fiscaal) voordeel ondervinden.” Daarbij stelt Koppel altijd het belang van BvCM centraal: “Zij geven ons fiscaal advies dat óns het meeste brengt, óók als zij daaraan het minste verdienen.” Een voorbeeld is het behalen van fiscaal voordeel in Curaçao: “Veel bedrijven zitten daar om de gunstige belastingregels. Wij hebben daar nog niet eens naar gekeken, maar dat vinden we natuurlijk wél interessant. We hebben al verschillende ideeën geopperd bij Koppel om daarmee aan de slag te gaan, en die zijn één voor één afgeschoten door Nico.” Steeds om dezelfde reden: omdat BvCM daar niets mee zou opschieten. “Van één zo’n optie zei hij: ‘Dat kunnen jullie wel doen, maar dan moet ik over 3 jaar heel veel extra uren schrijven om cijfers voor jullie te corrigeren. Goed voor mij, maar heel slecht voor jou.’”
Dat soort financiële adviezen krijgt André keer op keer bij Koppel: “Nico is altijd kraakhelder over de te bewandelen fiscale routes. Hij behoedt ons voor de risico’s wanneer wij in eerste instantie alleen maar voordelen zien. Wat voor ons complex is, legt hij in eenvoudige termen uit.”
Koppel denkt niet alleen aan de korte, maar ook de lange termijn
De werkwijze die Koppel heeft, hanteert BvCM zelf ook: “Altijd eerlijk zijn, ook wanneer je daar niet direct zelf beter van wordt. Gaan voor de lange termijn, niet voor het directe gewin met als risico de relatie te verstoren.” Die wederzijdse visie maakt volgens André een groot deel van het succes: “We delen dezelfde passie, liefde en energie voor onze respectievelijke vakgebieden. We zoeken beide de grenzen op, maar op een goede manier. We zijn, kortom, gelijkgestemden.”
Snelheid. Meedenken. Kritisch, zeggen waar het op staat. Het rijtje voordelen van Koppel wordt steeds langer naar mate André erover nadenkt. “Koppel levert me keer op keer creatieve oplossingen voor mijn belastingvraagstukken, die binnen alle wettelijke kaders vallen en waarbij niet (alleen) op korte termijn snel resultaten gescoord worden, maar vooral op langere termijn structurele besparingen en winstpunten opleveren.” Kortom: “Koppel vertaalt lastige fiscale vraagstukken naar hapklaar fiscaal advies in duidelijke taal, zonder jargon.”
De oude situatie
In het begin werkte BvCM met één van de ‘Grote Vier’ accountantskantoren. Té groot voor BvCM, zo bleek: op vragen werd laat gereageerd, en doorlooptijden duurden (te) lang. Het kantoor stelde de jaarrekening van BvCM samen, maar verrichtte ook werkzaamheden die horen bij het controleren ervan. Dat zorgde voor extra kosten voor ongevraagde werkzaamheden. Daarnaast was het tarief van ‘Big four’-kantoren hoog door veel overheadkosten.
De oplossing
BvCM kwam via een zakenpartner in contact met Koppel Advies. Koppel bleek vanaf het begin veel flexibeler: ze leveren precies wat BvCM vraagt, altijd op tijd. Daarnaast onderscheidt het belastingadvieskantoor zich in eerlijk fiscaal advies: als een idee of wens van BvCM een slecht idee is, zéggen de adviseurs van Koppel dat ook. Ongeacht of zij er zélf beter van worden; zij verplaatsen zich 100 procent in de klant, en stellen het belang van de cliënt altijd voorop.
De voordelen
- Iedereen bij Koppel Advies spreekt de taal van de ondernemer
- Koppel past hun dienstverlening op maat aan, aan wat de klant nodig heeft
- Pragmatisch, eerlijk en to the point fiscaal advies
- Geen blabla, maar duidelijke antwoorden
- Goede prijs-kwaliteitverhouding
- Snel antwoord op vragen